Zajęcia dodatkowe
J. angielski ze szkołą Home of Bears
Nasze zajęcia z języka angielskiego to czas przepełniony różnorodnością pod kątem aktywności oraz używanych pomocy i środków dydaktycznych. Dbamy, aby zajęcia dla przedszkolaków były prowadzone w zanurzeniu w języku angielskim, dzięki czemu dzieci w sposób naturalny chłoną angielskiego zdania - z otwartością je powtarzają i utrwalają.
Podczas zajęć zapraszamy dzieci do wspólnego nazywania określonych elementów przy użyciu pełnych konstrukcji zdaniowych. Śpiewamy z dziećmi piosenki - w myśl zasady, że śpiewać każdy może - oraz proponujemy im wspólny ruch, również w połączeniu z utrwalaniem zwrotów i wyrażeń.
Zajęcia przyrodnicze
Każda pora roku jest najlepsza, by poznawać i eksplorować świat lasu i jego mieszkańców, wykorzystując w tym celu wszystkie zmysły oraz naturalną, dziecięcą ciekawość świata. Każda pogoda zachęca do wyjścia w krainę przyrody i przygody, potrzebne jest tylko właściwe ubranie i pozytywne nastawienie!
Spacery przyrodnicze w naszym przedszkolu mają formułę comiesięcznych wypraw do lasu, zapoznających dzieci ze zmiennością pór roku, leśnymi roślinami, zwierzętami i ich zwyczajami, a także możliwościami zabawy w leśnym otoczeniu.
Joga
Joga w naszym przedszkolu ma charakter zajęć relaksacyjnych i ogólnorozwojowych. Dba o harmonijny rozwój dziecka wpływając na jego rozwój fizyczny, prawidłową postawę ciała, zwiększa zmysł równowagi i koordynacji ruchu oraz koncentrację uwagi uczestników.
Zajęcia ceramiczne
Dzięki współpracy ze Studiem Działań Artystycznych w Miejskim Ośrodku Kultury w Żorach nasze dzieci mają możliwość artystycznego obcowania z gliną. Poznając jej właściwości i różnorodne techniki rozwijają własną manualność, skupienie uwagi, twórczą wyobraźnię i doświadczają radości tworzenia. Pod okiem artystów dzieci tworzą trwałą przepiękną ceramikę dostosowaną do ich możliwości indywidualnych na różne okazje i święta oraz jako piękne upominki dla innych.
DRAMA
To spotkania z baśnią i muzyką. Na zajęciach opowiadane są baśnie z różnych stron świata: regionalne, polskie, fińskie, celtyckie, indiańskie, japońskie, cygańskie, afrykańskie i inne. W trakcie opowiadania baśni ważne jest pobudzanie zmysłów poprzez zabawy z serii "dotknij, posmakuj, powąchaj, posłuchaj", których celem jest uruchomienie ciała i ruchu, tańca i improwizacji, budzenie i rozwijanie zmysłów. Muzyka opowiada razem z prowadzącą. Wykorzystywane podczas zajęć instrumenty, takie jak: gitara, bębny, flety, kalimba, dzwonki itp. tworzą wyjątkową paletę barw brzmieniowych. W trakcie zajęć jest miejsce na wspólne muzykowanie, co ma wyzwalać przede wszystkim zabawę i radość, rozwijać świadome słuchanie, przekładanie dzwięku na ruch (rytmika), uwrażliwianie na emocje, jakie niesie muzyka oraz rozwijać umiejętność posługiwania się różnym instrumentami. Bardzo istotne są również zabawy głosowe, które pozwalają doświadczyć własnego głosu, jako ciekawego i równie zachwycającego instrumentu.
Arteterapia
Rozwojowa kreska - to cykl rocznych warsztatów rozwojowych dla dzieci, których celem jest wykorzystanie przez dziecko własnych zasobów do lepszego funkcjonowania w życiu w poczuciu szczęścia i ogólnego zadowolenia ze swojego życia. Warsztaty dostosowane są do wieku i możliwości dzieci. Nie stanowią formy terapii. Każdy warsztat, to oddzielna tematyka, która rozwija zasoby u dziecka.
Rytmika
Celem zajęć jest rozbudzanie u dzieci miłości do muzyki poprzez śpiew, ruch, grę na instrumentach, taniec i improwizację. Program oparty jest o teorie wybitnych pedagogów i muzyków takich jak K. Orff, E. Jaquesa-Dalcroze oraz E. E. Gordon. Podczas zajęć nie używa się słów, nie wydaje poleceń. Dzieci zanurzane są w melodie śpiewane w różnych skalach i metrach. Często współtworzą muzykę, proponują, doświadczają i eksperymentują. Dzięki temu rozwijają swój talent muzyczny, zdobywają pewność siebie i budują w sobie przekonanie o tym, że są w stanie wpływać na otaczającą ich rzeczywistość.
Logopedia
Zajęcia logopedyczne prowadzone są w przyjaznej dla dzieci atmosferze. Logopeda prowadzi :
Diagnozę logopedyczną:
- przesiewowe badania mowy we wszystkich grupach przedszkolnych.
- badania artykulacji podstawowych głosek w nagłosie, sródgłosie, wygłosie wyrazów.
- badanie sprawności aparatu artykulacyjnego.
- badanie słuchu fonematycznego.
Terapię logopedyczną:
- korygowanie wad wymowy i zaburzeń mowy: (wywoływanie głosek dotychczas nie realizowanych i realizowanych błędnie [na podstawie karty badania mowy dziecka],
- utrwalenie poprawnej wymowy głosek w izolacji, sylabach, wyrazach [nagłos, wygłos, śródgłos], zdaniach, tekstach.
- sprawnianie narządów artykulacyjnych i oddechowo – fonacyjnych
- rozwijanie mowy czynnej
- rozwijanie rozumienia – mowy biernej.
- usprawnianie procesów analizy i syntezy słuchowej.
Sztuka
Zajęcia ze sztuki są zaproszeniem do wejścia w świat wielkich twórców i ich dzieł. W ich trakcie „muzeum sztuki" odwiedza przedszkolaki.
Podczas zajęć oswajamy się ze sztuką, podziwiamy, komentujemy. Poznajemy różne formy wyrazu takie jak malarstwo, rzeźba, architektura czy nawet sztuka ziemi. Przyglądamy się również sylwetkom wybitnych twórców i staramy się zrozumieć najważniejsze pojęcia. W artystycznym świecie szukamy inspiracji do wykorzystania podczas naszych własnych działań twórczych.
Chcielibyśmy, aby te zajęcia otworzyły sztuce furtkę do życia dzieci, tak aby mogła im towarzyszyć w rozwoju. Aby obcowanie ze sztuką stało się naturalnym elementem życia.